"Bloger i social media" Tomek Tomczyk

To jest must read wśród książek blogerskich. Bo po pierwsze ta książka napisana została przez Tomka Tomczyka vel Jasona hunta vel Kominka, a to samo w sobie jest dobrym powodem, żeby ją przeczytać. A po drugie jest swoistym podręcznikiem poważnego blogowania i istnienia - w blogosferze i social mediach. Kiedy ruszał sklep przy Jason Hunt Books i Tomek rzucił promocją na komplet swoich książek (plus ich wersje elektroniczne)... zastanawiałam się tylko chwilę, a potem zamówiłam, bo przecież grzech nie skorzystać. A teraz w końcu przeczytałam "Blogera i social media".

Wbrew pewnym obawom, czytając "Blogera" nawet przez chwilę się nie nudziłam. Nie ma tam lania wody, wszystko jest napisane tak jak trzeba - zwięźle, z przykładami z życia i całkowitym przekonaniem o słuszności każdego zdania. To się czuje. Wiecie, że nic nie jest naciągane, pisane pod czytelnika, na siłę, tylko rzeczywiście wynika z doświadczenia i przekonania autora.

Pewnie, nie jest to książka dla wszystkich. Jeżeli nie macie pojęcia o blogosferze, nigdy nie czytaliście żadnego bloga, nie piszecie własnego, nie słyszeliście o Kominku, a kreowanie wizerunku i media to dla was czarna magia, to jest całkiem prawdopodobne, że się zanudzicie. Ale zdecydowanie nie jest tak, że "Bloger i social media" to książka wyłącznie dla blogerów. To jest świetna pozycja dla każdego, kto interesuje się choć trochę nowym dziennikarstwem, mediami, reklamą, PR.

Tomek Tomczyk jest przykładem osoby, która w perfekcyjny sposób świadomie kreuje własną markę i swój wizerunek. Wszystko co pisze, mówi i robi od wielu lat, jest wynikiem świetnie przemyślanego planu. Ta książka jest tego doskonałym przykładem, który powinien poznać każdy, kto myśli poważnie o własnym blogu, a właściwie to też każdy, kto chce prowadzić własny biznes.

Bardzo podoba mi się w "Blogerze" to, że Tomek pokazuje jak się promować, ale przy tym nie bruździć blogosferze. Czyli jak się cenić i nie pozwalać wykorzystywać, żeby nie pogłębiać wizerunku blogerów jako taniej siły roboczej, jakich błędów nie popełniać. Co ważne - jako osoba współpracująca wielokrotnie z agencjami, pokazuje to wszystko od dwóch stron. Raz jako bloger, raz jako ten, który blogerów do kampanii rekrutuje.

Piątka z plusem dla tej książki. To rewelacyjne źródło informacji i blogosferze i potencjale marketingowym jaki w niej leży, więc świetna lektura też dla osób z tej branży. No i na koniec, ta książka to też całkiem dobra gadka motywacyjna nawet dla tych, którzy nie widzą swojej przyszłości w blogowaniu. Dobrze napisane, do mnie trafiło po trzykroć :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

12 książek w 2016 30-day book challenge Aerosmith Agatha Christie Agnieszka Osiecka akcje Al Pacino album Aleksandr Domogarow Angelus Anna Czerwińska Artur Andrus Åsa Hellberg Austria Bałkany BELLONA Benedict Cumberbatch Bieg dla Słonia biografie Black Sabbath blog Blossom Street blues Blues Brothers bookathon Bookrage Boris Akunin Budka Suflera Bytom C.S. Lewis Camilla Läckberg Carey Mulligan Carta Blanca CeZik challenge Chyłka i Zordon Cormoran Strike curling CZARNA SERIA czas czasopisma Dania DePress detektywistyczne Disney dla dzieci dokument Dorothy Allison dramat Druga Strona dyskusje czytelnicze ebook Edguy Editio Erast Fandorin Eryk Lubos Ethan Coen fantasy felietony festiwal film folk GaDMu Trio Gok Wan Goran Bregović Górny Śląsk góry gry Grzegorz Wilk Halina Poświatowska Hercules Poirot historia Hołownia horror Impact Fest 2014 impreza plenerowa internet islam Jacek Hugo-Bader jak żyć?! James Frey Jason Hunt jazz Jeremy Clarkson Jerzy Kukuczka jesień języki językoznawstwo Jo Nesbø Joanna Chmielewska Jodi Picoult Joel Coen John Cleese Julian Tuwim Juliusz Machulski Jurij Andruchowycz Jurij Drużnikow Justin Timberlake Karin Stanek Karkonosze Katowice Keira Knightley Kinga Preis KLIN kobiety komedia komiksy koncert konkurs Korona Gór Polski kryminały Kryminały przedwojennej Warszawy Książkowe Klimaty Lao Che Larry Winget linki literatura literatura młodzieżowa literatura ukraińska małe szczęścia Małgorzata Saramonowicz Marcin Dorociński Marek Niedźwiecki Maria Czubaszek Marian Dziędziel Mark Ruffalo metal Męskie Granie Michał Gasz Mieczysław Bieniek miejsca Miesiąc Spotkań Autorskich Miłoszewski Mitch Albom moje wyprawy Monika Jaruzelska Monika Szwaja Monty Python motivation Muminki muzyczny muzyka Nasza Księgarnia Niekryty Krytyk non-fiction obyczajowe Oddział Zamknięty opowiadania Opowieści z Narnii Oscar Isaac Partynice Peter J. Birch Piotr Goljat piwo playlista płyty po angielsku podróże Podsumowania i plany poezja poezja śpiewana polecam Polska pop postapokalipsa power metal Pozaświatowcy Prokop Prószyński i S-ka Remigiusz Mróz reportaż Republika Robert Galbraith Robert Więckiewicz rock Rosja rower saga rodzinna satyra seria DEMONY seria NA BRZEGU seria ŻYWOTY NIEŚWIĘTYCH serial Shakin' Dudi ShaleyesH share week Sherlock Holmes sitcom słowa słownik Smarzowski społeczeństwo sport spotkanie autorskie stadion stosik Sudety Szare Szeregi Szwecja świąteczne T.LOVE Tatry technologia Teodor Szacki Tomek Tomczyk top 10 Top Gear TRAVELIN Trójka Ukraina Wanted (dead or alive) ważki wishlist Władysław Pasikowski wojna Wolne Lektury Woodstock Woody Allen wROCK for Freedom Wrocław Wydawnictwo Agora Wydawnictwo Amber wydawnictwo Annapurna Wydawnictwo Czarna Owca wydawnictwo Czarne Wydawnictwo Czerwone i Czarne wydawnictwo Czwarta Strona wydawnictwo Dobra Literatura Wydawnictwo Dolnośląskie Wydawnictwo Drugie Piętro Wydawnictwo G+J wydawnictwo Helion Wydawnictwo Insignis Wydawnictwo Literackie Wydawnictwo Mira Wydawnictwo MUZA wydawnictwo Red Horse wydawnictwo SOL wydawnictwo Sonia Draga Wydawnictwo W.A.B. wydawnictwo Wielka Litera Wydawnictwo ZNAK wyścigi konne wywiad wyzwania Zakopower zapowiedzi Zielona Sowa