#1 Wanted (dead or alive)

Paula z One Little Smile stworzyła swoją książkową wishlistę. Nie mam pojęcia dlaczego sama wcześniej na to nie wpadłam! Ale skoro już pomysł padł, to postanowiłam go podchwycić. W moim wydaniu jest to "Wanted (dead or alive)", które pewnie będzie pojawiać się od czasu do czasu. Są to książki, które zdecydowanie chciałabym przeczytać, a najlepiej mieć na półce. Postanowiłam w pierwszej liście skupić się na pozycjach biograficznych, bo okazuje się, że jest ich sporo na moim koncie na Lubimy Czytać.



1. "Chustka" Joanna Sałyga
Zaraz po wydaniu "Chustki" było o niej bardzo głośno. Zainteresowałam się przelotem, ale jakoś nie wpadła mi w ręce i trochę o niej zapomniałam. Przypomniała mi "Zorkownia" i od tego czasu znowu się wkręciłam. Dopadnę na pewno! Rozważam już zapolowanie na ebooka.

2. "Autobiografia" Agatha Christie
Christie to niekwestionowana Królowa Kryminału. Uwielbiam ją, choć na razie ograniczam się skandalicznie do Herculesa Poirot. Jedna książka z Panną Marple stoi na półce i czeka. Od dawna. tak dawna, że zdążyłam ją zgubić i znaleźć. Nie ważne, ważne jest to, że tak naprawdę niewiele o tej autorce wiem, a jestem bardzo ciekawa. Stąd też jej "Autobiografia" na mojej liście i najchętniej widziałabym ją też na mojej półce.

3. "Chcę żyć" Izabela Bartosz, Michał Piróg
Tym wyborem kieruje czysta ciekawość i chwytliwy tytuł. Nic poza tym. Książka wydana w tym miesiącu, więc całkowita nowość. Wiadomo - celebryckich książek jest multum i większość raczej marnej jakości, ale niektóre po prostu mam ochotę przeczytać i przetestować na własnym mózgu. Zabrzmiało dziwnie i groźnie.

4. "Dziennik geniusza" Salvador Dali
O tak! Salvador Dali to mój mistrz pod każdym względem. Uwielbiam nie tylko jego twórczość, ale osobowość. Już samo to, że nie ukończył studiów artystycznych, bo uznał siebie samego za bardziej kompetentnego od wykładających tam profesorów sprawia, że chcę go poznać. Jego samouwielbienie wzbudza mój zachwyt, jakkolwiek dziwne by to nie było. "Dziennik Geniusza" to raz, ale jest jeszcze "Moje sekretne życie", które też bym chętnie przeczytała.

5. "Chwile, których nie znamy. Opowieść o Marku Grechucie" Marta Sztokfisz
To jest książka, którą już dawno miałabym na półce, przeczytaną zapewne, gdyby nie dwie przeszkody. Po pierwsze kiedy wyszła akurat narzuciłam sobie zakaz kupowania kolejnych książek (bo za dużo mam w kolejce do przeczytania), a po drugie jak szukałam to jeszcze nie było jej w księgarni. Jeżeli w tych dwóch powodach odnajdujecie pewną sprzeczność to zignorujcie ją. Na pewne książki należy się dyspensa.


BONUS: "Bez rąk, bez nóg, bez ograniczeń!" Nick Vujicic - nie umieściłam tej książki na liście, ale wspomniała o niej One Little Smile. Wypatrzyłam ją w internecie już dosyć dawno, ale ciągle nie dopadłam. Chyba w końcu zrobię z niej swój priorytet.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

12 książek w 2016 30-day book challenge Aerosmith Agatha Christie Agnieszka Osiecka akcje Al Pacino album Aleksandr Domogarow Angelus Anna Czerwińska Artur Andrus Åsa Hellberg Austria Bałkany BELLONA Benedict Cumberbatch Bieg dla Słonia biografie Black Sabbath blog Blossom Street blues Blues Brothers bookathon Bookrage Boris Akunin Budka Suflera Bytom C.S. Lewis Camilla Läckberg Carey Mulligan Carta Blanca CeZik challenge Chyłka i Zordon Cormoran Strike curling CZARNA SERIA czas czasopisma Dania DePress detektywistyczne Disney dla dzieci dokument Dorothy Allison dramat Druga Strona dyskusje czytelnicze ebook Edguy Editio Erast Fandorin Eryk Lubos Ethan Coen fantasy felietony festiwal film folk GaDMu Trio Gok Wan Goran Bregović Górny Śląsk góry gry Grzegorz Wilk Halina Poświatowska Hercules Poirot historia Hołownia horror Impact Fest 2014 impreza plenerowa internet islam Jacek Hugo-Bader jak żyć?! James Frey Jason Hunt jazz Jeremy Clarkson Jerzy Kukuczka jesień języki językoznawstwo Jo Nesbø Joanna Chmielewska Jodi Picoult Joel Coen John Cleese Julian Tuwim Juliusz Machulski Jurij Andruchowycz Jurij Drużnikow Justin Timberlake Karin Stanek Karkonosze Katowice Keira Knightley Kinga Preis KLIN kobiety komedia komiksy koncert konkurs Korona Gór Polski kryminały Kryminały przedwojennej Warszawy Książkowe Klimaty Lao Che Larry Winget linki literatura literatura młodzieżowa literatura ukraińska małe szczęścia Małgorzata Saramonowicz Marcin Dorociński Marek Niedźwiecki Maria Czubaszek Marian Dziędziel Mark Ruffalo metal Męskie Granie Michał Gasz Mieczysław Bieniek miejsca Miesiąc Spotkań Autorskich Miłoszewski Mitch Albom moje wyprawy Monika Jaruzelska Monika Szwaja Monty Python motivation Muminki muzyczny muzyka Nasza Księgarnia Niekryty Krytyk non-fiction obyczajowe Oddział Zamknięty opowiadania Opowieści z Narnii Oscar Isaac Partynice Peter J. Birch Piotr Goljat piwo playlista płyty po angielsku podróże Podsumowania i plany poezja poezja śpiewana polecam Polska pop postapokalipsa power metal Pozaświatowcy Prokop Prószyński i S-ka Remigiusz Mróz reportaż Republika Robert Galbraith Robert Więckiewicz rock Rosja rower saga rodzinna satyra seria DEMONY seria NA BRZEGU seria ŻYWOTY NIEŚWIĘTYCH serial Shakin' Dudi ShaleyesH share week Sherlock Holmes sitcom słowa słownik Smarzowski społeczeństwo sport spotkanie autorskie stadion stosik Sudety Szare Szeregi Szwecja świąteczne T.LOVE Tatry technologia Teodor Szacki Tomek Tomczyk top 10 Top Gear TRAVELIN Trójka Ukraina Wanted (dead or alive) ważki wishlist Władysław Pasikowski wojna Wolne Lektury Woodstock Woody Allen wROCK for Freedom Wrocław Wydawnictwo Agora Wydawnictwo Amber wydawnictwo Annapurna Wydawnictwo Czarna Owca wydawnictwo Czarne Wydawnictwo Czerwone i Czarne wydawnictwo Czwarta Strona wydawnictwo Dobra Literatura Wydawnictwo Dolnośląskie Wydawnictwo Drugie Piętro Wydawnictwo G+J wydawnictwo Helion Wydawnictwo Insignis Wydawnictwo Literackie Wydawnictwo Mira Wydawnictwo MUZA wydawnictwo Red Horse wydawnictwo SOL wydawnictwo Sonia Draga Wydawnictwo W.A.B. wydawnictwo Wielka Litera Wydawnictwo ZNAK wyścigi konne wywiad wyzwania Zakopower zapowiedzi Zielona Sowa